Działania na rzecz kształtowania i rozwijania kompetencji kluczowych uczniów w gminie Nakło nad Notecią

„Działania na rzecz kształtowania i rozwijania kompetencji kluczowych uczniów w gminie Nakło nad Notecią”

Nr projektu FEKP.08.12-IP.02-0001/24

 

Gmina Nakło nad Notecią wraz ze Stowarzyszeniem „Dorośli-Dzieciom” realizują projekt pn. „Działania na rzecz kształtowania i rozwijania kompetencji kluczowych uczniów w gminie Nakło nad Notecią” Nr projektu FEKP.08.12-IP.02-0001/24.

 

Budżet projektu:

Wartość projektu ogółem: 2 159 758,00 zł, w tym:

  • dofinasowanie z Unii Europejskiej w ramach EFS+: 1 835 166,98 zł
  • dofinasowanie z Budżetu Państwa: 107 951,02 zł
  • wkład własny niefinansowy: 216 640,00 zł

Projekt zakłada realizację kompleksowego i innowacyjnego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Nakło nad Notecią. W projekcie zaplanowano udział następujących szkół:

  • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia w Nakle nad Notecią
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3 w Nakle nad Notecią
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4 w Nakle nad Notecią
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny w Paterku
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny im. “Dzieci Potulic” w Potulicach
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ślesinie
  • Zespół Szkolno -Przedszkolny w Występie

Są to wszystkie publiczne szkoły działające na terenie gminy Nakło nad Notecią.

Projekt jest bezpośrednią odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby szkół w zakresie wspierania uczniów o różnorodnych potrzebach edukacyjnych, w tym:

  • uczniów wymagających wsparcia w wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych (edukacja włączająca),
  • pozostałych uczniów celem podniesienia u nich kompetencji kluczowych.

W ramach działań wspomagających (edukacji włączającej) zaplanowano takie zajęcia jak:

  • Zajęcia logopedyczne
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • Zajęcia socjoterapeutyczne
  • Zajęcia terapii sensorycznej
  • Arteterapia
  • Zajęcia rozwijające sprawność grafomotoryczną
  • Zajęcia terapeutyczne

W ramach zajęć podnoszących kompetencje kluczowe zaplanowano:

  • Zajęcie dla uczniów – Klub Młodego Odkrywcy
  • Zajęcia matematyczne z elementami informatyki
  • Zajęcia z kreatywności
  • Zajęcia z języka angielskiego
  • Zajęcia humanistyczne
  • Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze
  • Zajęcia z języka niemieckiego
  • Zajęcia z historii
  • Zajęcia rozwijające kompetencje obywatelskie
  • Zajęcia rozwijające kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
  • Zajęcia z edukacji medialnej
  • Zajęcie dla uczniów – Higiena cyfrowa
  • Zajęcie dla uczniów – Wiedza o klimacie
  • Zajęcia prozdrowotne
  • Zajęcia z zakresu przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej
  • Zajęcia z zakresu kompetencji przekrojowych.

Projekt zakłada także wsparcie kadry edukacyjnej szkół poprzez realizację działań szkoleniowych – podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie kształtowania umiejętności społecznych, stosowania metod sprzyjających rozwojowi u uczniów kompetencji kluczowych oraz w zakresie podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli w zakresie korzystania z narzędzi TIK.

Działaniem komplementarnym w przedmiotowym projekcie będzie doposażenie szkół w sprzęt do TIK, niezbędny sprzęt do wyposażenia sal i inny drobny sprzęt do zajęć, który będzie wspierały procesy edukacyjne. W projekcie zaplanowano również remonty sal.

Projekt jest działaniem partnerskim – jst i ngo – wykorzystującym najlepsze doświadczenia w realizacji edukacji zarówno z samorządu lokalnego jak i organizacji działającej na rzecz edukacji dzieci i młodzieży. Projekt komplementarnie i uzupełniająco wspiera działania szkół. Projekt  realizowany jest przy poszanowaniu czynnika społecznego, gospodarczego i ekologicznego. Przedmiotowy projekt   stanowi uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.

Wskaźniki projektu:

  1. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 100 uczniów
  2. Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 7 szkół
  3. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 7 szkół
  4. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 61 nauczycieli
  5. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 7 szkół
  6. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 430 uczniów
  7. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 60 nauczycieli
  8. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 360 uczniów
  9. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 17 uczniów

Szkolenie dla nauczycieli “Wsparcie ucznia z obniżonym nastrojem – przeciwdziałanie – depresji, profilaktyka samookaleczeń i prób samobójczych” – gr. 1

Rekrutacja do projektu