Tematem przewodnim kolejnych zajęć z cyklu projektów badawczych – mali badacze, było zdobycie jak najwięcej informacji na temat bardzo sympatycznego zwierzątka jakim jest królik. Projekt rozpoczęliśmy od stworzenia mapy pojęciowej. Na środku dużej kartki brystolu nakleiliśmy zdjęcie królika, a wokół niego wspólnie zamieściliśmy wszystkie pytania dotyczące zwierzątka, na które chcieliśmy uzyskać odpowiedzi.
Aby osiągnąć cel, musieliśmy dokładnie je poobserwować. Największą radość sprawiło nam to, iż mogliśmy obejrzeć zwierzątko z bliska, dotknąć, pogłaskać, sprawdzić jaką ma sierść, posłuchać czy wydaje z siebie jakieś odgłosy, a nawet nakarmić. Sprawdzaliśmy jakie ma długie uszy, ile cm ma jego ciało, czy jest ciężki, czy jego futro jest miękkie czy szorstkie, jakiego koloru ma oczy, czy ma zęby, jaki ma długi ogon, ile ma łap itp. Chcąc sprawdzić, czym żywią się króliki i co najlepiej lubią, nasze ciocie przyniosły wiele smakołyków dla naszego zwierzątka. Wśród tych przysmaków była sałata, jabłko, marchewka, sucha karma, sianko i wiele innych pyszności, które sami także mogliśmy posmakować i powąchać. Ponadto oglądaliśmy różne ilustracje królików, dostrzegaliśmy ich podobieństwa i różnice, czytaliśmy bajki o króliczku, budowaliśmy domek z klocków dla naszego gościa, a także stworzyliśmy wystawę naszych prac przedstawiających królika. Radość ze spotkania z białym króliczkiem była ogromna!
Jako mali badacze jesteśmy z siebie dumni i szczęśliwi, że nasz projekt pod hasłem „Królik” okazała się interesujący i ciekawy! Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
Zadanie „Projekty badawcze – mali badacze” realizowane przez Stowarzyszenie „Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Kraj. w ramach projektu pt. „Trampolina rozwojowa” w ramach IX edycji konkursu grantowego „Na dobry początek!” finansowanego ze środków Fundacji BGK.