W ramach projektu odbyło się szkolenie nauczycieli pn.: „Wsparcie pedagogiczne ucznia ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów w nauce on-line”. W szkoleniu wzięli udział nauczyciele ze Szkoły Podstawowej Nr 2 i Nr 4 w Nakle nad Notecią.
Szkolenia obejmowało następujące zagadnienia:
Część 1 WIEM I ROZUMIEM
- Podstawowe terminy stosowane w dokumentacji ucznia objętego wsparciem pedagogicznym w szkole
- Zależności w rozpoznawaniu trudności w uczeniu się a występującymi zaburzeniami
- Prawne aspekty funkcjonowania uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
- Organizacja i specyfika kształcenia uczniów w nauce on- line
Część 2 POSZUKUJĘ ROZWIĄZAŃ
- Organizowanie przestrzeń szkolnej – optymalne stanowisko pracy ucznia objętego wsparciem pedagogicznym
- Algorytm prawidłowego postępowania zgodnego z procedurami szkolnej pomocy
- Projektowanie działań z uczniami wykorzystując nowe technologie informacyjno – komunikacyjne niezbędne w nowoczesnym nauczaniu on – line
Część 3 DZIAŁAM TWÓRCZO
- Efektywność oddziaływań edukacyjnych uczniów ze szczególnymi potrzebami podczas zajęć on – line
- Analiza przypadków – planowanie wsparcia pedagogicznego
- Odpowiedzialność nauczyciela za podejmowane decyzje związane z organizację procesu diagnostycznego i postdiagnostycznego ucznia
- Nowoczesne technologie informacyjno- komunikacyjne niezbędne w nowoczesnym nauczaniu.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy nabyli następujące kompetencje:
Wiedza
Uczestnik zna:
- podstawowe terminy stosowane w dokumentacji ucznia objętego wsparciem pedagogicznym w szkole
- zależności w rozpoznawaniu trudności w uczeniu się a występującymi zaburzeniami
- prawne aspekty funkcjonowania uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
- organizację i specyfikę kształcenia uczniów w nauce on- line.
Umiejętności
Uczestnik potrafi:
- zorganizować przestrzeń szkolną oraz optymalne stanowisko pracy uczniowi objętego wsparciem pedagogicznym
- nakreślić algorytm prawidłowego postępowania zgodnego z procedurami szkolnej pomocy
- zaprojektować działania z uczniami wykorzystując nowe technologie informacyjno – komunikacyjne niezbędne w nowoczesnym nauczaniu on – line
Postawy
Uczestnik jest gotowy:
- projektować przestrzeni rozwojową ucznia objętego wsparciem pedagogicznymi
- przyjąć odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizację procesu diagnostycznego i postdiagnostycznego ucznia
- samodzielnie pogłębiać wiedzę w poszukiwaniu przydatnych narzędzi edukacyjnych, które uatrakcyjnią lekcje.