Na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze uczęszcza troje uczniów z klasy III. Są to dzieci mające problemy edukacyjne spowodowane problemami środowiskowymi oraz niższym niż przeciętny ilorazem inteligencji.
Podczas zajęć rozwijam w uczniach następujące treści programowe:
- Z zakresu języka polskiego:
- W wypowiedziach ustnych i pisemnych używanie poprawnej formy gramatycznej wyrazów oznaczających rzeczy, czynności, cechy (osób, przedmiotów, zjawisk);
- poprawne łączenie wyrazów w związki frazeologiczne, rozpoznawanie i wyszukiwanie wyrazów o znaczeniu przeciwnym, bliskoznacznym oraz wyrazów pokrewnych i wyrazów wieloznacznych
- poprawne formułowanie prostych wypowiedzi: zdanie pojedyncze, zdanie złożone, równoważnik zdania, wykrzyknienie, w celu trafnego wyrażenia swojej myśli i komunikacji z innymi osobami.
- czytanie w skupieniu po cichu tekstów zapisanych samodzielnie w zeszycie oraz tekstów drukowanych
- Z zakresu matematyki:
- dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie w pamięci w zakresie 100,
- poprawne zapisywanie przeprowadzonych obliczeń, posługiwanie się znakiem równości, znakami czterech podstawowych działań i nawiasami,
- wykorzystywanie liczb do wykonania pomiaru długości: odcinków, boków figur geometrycznych, długości, szerokości, wysokości oraz pomiaru pojemności i masy, używając określeń: cięższy, lżejszy, kilogram, dekagram, gram
- zamienianie podstawowych jednostek miar, np. metry w centymetry, zapisywanie wyników pomiarów w postaci wyrażeń dwumianowanych
- wykonywanie obliczeń pieniężnych, zamiana złotówki na grosze i odwrotnie;
Umiejętności te rozwijałam wykorzystując otrzymany z projektu ekran multimedialny, różnego rodzaju gry, klocki, krzyżówki, tangramy, multimedialne programy edukacyjne, filmiki edukacyjne dla dzieci