W I kwartale zajęć z języka angielskiego (grupa 4) uczniowie rozwijali umiejętność porozumiewania się w języku angielskim oraz reagowania w różnych sytuacjach życia codziennego, m.in. w restauracji, kawiarni, lodziarni, u lekarza, u weterynarza, w sklepie oraz w hotelu.
Podczas zajęć uczniowie kształtowali poprawną wymowę w języku obcym oraz rozwijali kompetencje językowe nie tylko w zakresie sprawności mówienia, ale również pisania, słuchania i czytania. Skonsolidowali i rozszerzyli wiedzę leksykalno-gramatyczną oraz wzbogacili zasób funkcji językowych. Podczas lekcji wykorzystywałam wraz z uczniami tablicą interaktywną, programy, narzędzia i aplikacje służące do nauki języka angielskiego, m.in. Wordwall, Baamboozle, Games To Learn English, ToonyTool, Liveworksheets, Quizizz, Classroom Screen, Scribbl.io, Quick, Draw!, a także EduPuzzle, które bardzo aktywizowały uczniów i motywowały ich do pracy. Uczniowie również uwielbiali gry dydaktyczne, np. memory, domino, bingo, gry planszowe, gry karciane, ‘Spot The Difference’ – „Znajdź różnicę” oraz ‘My Shopping List’ – „Moja lista zakupów” oraz kalambury. Dzieci pracowały nad projektami i stworzyły prezentacje na temat swoich idoli/autorytetów oraz zwierząt domowych. Poza tym, opracowały menu w restauracji oraz pizzerii, które następnie wykorzystały podczas scenek w restauracji. Praca z wykorzystaniem dramy, wspólne tworzenie dialogów, rekwizytów, strojów i choreografii oraz nagrywanie scenek sprawiły uczniom wiele radości i pozwoliły im rozwijać umiejętność współdziałania i współpracy w grupie. W zajęcia włączyli się również rodzice dzieci, którzy przynieśli lody oraz pizzę. Przyniesione produkty zostały wykorzystane podczas scenek.
Uczniowie szczególnie polubili nowego asystenta nauczyciela – robota EMYS z dziecięcym głosem native speakera, który dzięki szerokiej gamie kreatywnych gier i zabaw zachęcił uczniów do nauki i zmienił ją w radosną zabawę. Praca z robotem EMYS pozwoliła uczniom rozwinąć umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.